« 2006 F1 MonacoGP | Main | 2006 F1 British GP »

06/09/2006

Enjoy Nice

F1モナコGP観戦旅行も今日が最終日(のはずだったんだけど・・・その理由は最後に)
帰国に向けて荷物をまとめ、午前10時過ぎにホテルをチェックアウト。帰国便は夜なので、荷物をホテルで預かってもらって、今日はNice観光をすることにしました。

まずは、例によって、体力のあるうちに、シャトー(城跡公園)へ。
ホテルがニース・ヴィラ駅の近くだったんで、シャトーまではかなり距離があるため、バスにでも乗ろうかと思ったんだけど、どのバスに乗って良いか分からないので、歩いちゃいましたσ( ̄∇ ̄;)アハッ
でも、あらかじめ下調べはしてたんですけど、なんせ典型的O型な性格なもんで、詰めが甘く、やっぱりちょっと迷う羽目に(笑)。でも、警察官とか地元の人に聞きながら何とかふもとまではたどり着きました。
2006_06010236 が、エレベーターがあるって話だったんだけどよくわからないので、地道に下から登りました。ちなみに、通常とは反対側?(港側)から登ったので、いわゆる【天使の湾】と呼ばれるニースの海を見たのは頂上についてから。でも、それが逆に良かったかな?って思いました。
途中、ニースの港に、前日までモナコに停泊していたはずのBMWの大型客船を発見!! ここからまたどこかへ向かうのか、それともいつもココに泊まってるのかな?? 

途中、こうやって休憩しながらいざ頂上へ。そこには、一面に広がる青い海と空と、レンガ色の屋根をしたニースの街並み。まさにガイドブックで見たままの世界が広がってて、かなり感動しました(*'ー'*)

2006_06010241

2006_06010242 しばらくこの頂上で写真撮ったり、海を見ながらボーッとしたりしたあと、登ってきたルートとは別の海を見ながら下山できるルートを通って、ゆっくり下山。途中、滝があったりして、マイナスイオンも浴びて来ました(笑)
下山した後は、海岸沿いのベンチでちょっとだけ休憩。ちょっとカリフォルニアな気分も感じてきました。(って行った事ないし、ココは南仏・ニースです(爆)) その後はお腹も空いたので、お昼ごはんを食べに旧市街へ。。。

石畳に、迷路みたいな細い路地を抜けながら進んでいると、途中でかわいらしいカフェを発見!! 結構賑わってるし、食事してる人の料理も美味しそうだったのでそこでランチすることにしました。
こっちに来てから、サンドイッチ系のものばかり食べてたので、ちょっと違うものが食べたくて、私はパスタを注文。。。でも、ワタシはスパゲッティ以外のパスタってちょっと苦手なんですが、ココで食べたペンネはとても美味しかったです(*´ー`) やっぱり本場に近いと美味しいのかなでも、モナコで行き着けになってたBarで食べたパスタは正直イマイチでした(--;;) ソースは悪くないんだけど、パスタがゆで麺みたいで、自分で茹でた方が絶対美味しい!!って思いました。。。
ちなみにココのお店にはEnglishメニューもあったので助かりました(*'ー'*) 来年もお店があることを願うばかりです(*´ー`)?(あっ、写真撮り忘れました。お店も料理も・・・orz)

しばしくこのカフェでくつろいだ後は、また旧市街をうろうろと。
ワタシの次の目的は、ニースで超有名なジェラート屋さんへ行くこと。細い路地をとりあえず北へとあがっていくと、小さな広場に抜け、そのすぐ脇にお目当てのジェラート屋さんがありました。
情報で読んではいたものの、本当にすごくたくさんの種類があってビックリ。20~30くらいはあったかな? で、食後だったので、ヨーグルトのジェラートをシングルコーンで購入。 噂どおりのウマウマでした~(*´ー`)。 もっと他の味も試してみたかったけど、それは次回のお楽しみ。。。 そうそう、このお店にはアレジ&ゴクミ夫妻も来店したことがあるそうで、アイスを食べる仲良し3人家族の写真が貼ってありました!

その後はアイスを片手に、行ってみたかったチーズ屋さんをめざして、旧市街をうろうろ。でも、残念ながらお店はお休みでした(;;´Д`) 山から届くチーズ食べて見たかった。。。

その後は、ニースでも有名なチョコレート屋さんへ行ったり、モナコで行けなかったブランドショップをめぐったり(本当はモナコで買い物したかった(--;;))、友達に頼まれてたお土産を探しに歩行者天国のほうへ行ったりしながら夕方までニースの街をうろうろしました。

そして夕方6時ごろ、ホテルで荷物を受け取り、タクシーで空港へ。いよいよニースともお別れか・・・と思うと、帰りたくないなぁ~~って心底思いました。
が、その帰りたくない!!という思いが、まさか【帰れなくなっちゃった】になるとは、このとき夢にも思いませんでしたσ( ̄▽ ̄;)

6時半過ぎ、ちょっと早いけど空港に到着。でもこの時すでにチェックインカウンター前には何人か並んでいたので、私たちもその列に並んで待つことに。。。
しかし、待てども待てどもぜんぜんカウンターが開く気配なし。
ニース→パリ間は国内線とはいえ、そろそろ開いても・・・と思っていたら1時間前になってようやくチェックインが始まりました。果たして飛行機は定刻どおりに出発するのか?と思ってたら案の定出発が遅れるとの事。

まぁ、それは仕方ないけど、パリでの乗り換え時間が1時間しかないんだけど・・・ってちょっと不安になりましたが、心配しても仕方ないので、なるようになるさ~って思ってたら、なんとパリに到着した時間が、すでにパリー成田間の飛行機の出発時間だし(;;゚∀゚)アハハ~
とりあえず、成田行きに乗るはずだった人は地上職員に集められ、ひっそりと静まり返るシャルルドコール空港をうろうろと。時間は夜の0時近く。

当然乗るはずだった飛行機はすでに出てしまっているため、私たちはパリで一泊する羽目に。。。しかも荷物は出せないからそのままでstayだなんて。。。
ワタシは振替便が翌日の午後出発だったからまだ良かったけど、丸一日待たされる人たちは本当にキツかったと思います。おまけに温暖なニースとは違い、パリはまだ初春って感じでめちゃめちゃ寒かったし。。。たかが乗り換え!!と思っていてはいけないとこの時実感しました。

まぁ、そんなハプニングもありつつ、私は友達よりも一足先に、パリ→関空の振替便で帰国したのですが、さらなるハプニングが関空で待っていました。
まぁ、振替便になった段階で、そういうこともありえるだろうとうっすら想定していたけれど、その予感は見事に的中。関空で、自分のトランクが出てこない。。。(@゚∀゚@)アハハ~
パリに置き去りにされてたみたいです(--;;) まぁ、行きより3kgも重くなった荷物を自力で家まで持って帰らなくて済んだというのは良かった気もするけど、最後までハプニング続きの旅でした。

でもまぁ、トータル的にはとっても楽しく充実した旅だったし、来年もまた行きたいなと思いました。。。(*'ー'*)

|

« 2006 F1 MonacoGP | Main | 2006 F1 British GP »

Comments

ヒナタさん、お久し振りです。
モナコに行かれたんですね!すごいなぁー、ともうただびっくりなのと、ひたすらうらやましいのと…(特にニコが!!!!!)
色々とトラブルもあったようで、お疲れ様でした。モナコシリーズ、楽しませてもらいました♪

Posted by: ふみ | 06/10/2006 at 23:54

≫ふみさん
ご無沙汰してます(*'ー'*)
モナコっていうと、みんなすごいね~って言いますけど、別にスゴく無いですよ!
住んでる人はスゴイですけどね(笑)

ニコはとっても良いヤツでしたよぉ~。
一気にファンになっちゃいました(笑)

うれしいハプニングも、驚きのトラブルもありましたが、
とっても楽しい観戦旅行でした。
日本とは違う雰囲気味わえますし、海外観戦、くせになりそうです(*'ー'*)/

Posted by: HINATA | 06/11/2006 at 01:57

I don't even know the way I finished up here, but I thought this publish was once great. I do not know who you are but definitely you're going to a well-known blogger when you are not already. Cheers!

Posted by: uhkapeli | 04/15/2015 at 00:43

This is my first time pay a quick visit at here and i am genuinely impressed to read everthing at one place.

Posted by: click this link | 04/23/2015 at 11:18

Can you tell us more about this? I'd love to find out some additional information.

Posted by: browse around this website | 04/24/2015 at 09:57

This can be difficult if you have developed bad habits over the years. The excess glucose when not handled because there's not enough insulin ends up as fat storage and hence weight gain. Those are much healthier selections, and will give you what you need Don't just consume empty carbohydrates either (A LOT of white foods are like this).

Posted by: flat stomach exercises for beginners | 04/28/2015 at 01:58

They could belong to a particular age group, geographical region as well as educational background. Pay-Per-Click: Finally, a traffic source that many advertisers can easily incorporate into their marketing efforts is mobile pay-per-click. When you have people interested in staying up-to-date with your company, start collecting their phone numbers.

Posted by: make money online free canada | 04/28/2015 at 02:59

Have you ever thought about including a little bit more than just your articles? I mean, what you say is important and everything. However think of if you added some great visuals or videos to give your posts more, "pop"! Your content is excellent but with images andd videos, this site could undeniably be one of the greatsst in its field. Wonderful blog!

Posted by: get paid surveys | 04/30/2015 at 06:29

I don't even understand how I ended up here, however I assumed this post used to be good. I do not understand who you are however definitely you are going to a well-known blogger for those who are not already. Cheers!

Posted by: visit website | 05/05/2015 at 02:31

Exceptional post however , I was wanting to know if you could write a litte more on this topic? I'd be very thankful if you could elaborate a little bit more. Cheers!

Posted by: how to see private instagram profiles online | 05/07/2015 at 02:31

It really is only a superb products especially for males, who wish to learn to flirt or enhance it. Magnetic Messaging, it must be stated, does not have just one miracle text which will convince the lady nowadays; nonetheless the techniques inside of the book are proven to work and also have achieved favourable benefits many males around the globe.

Posted by: dating for guys | 05/11/2015 at 06:37

Wow, that's what I was seeking for, what a material! existing here at this website, thanks admin of this website.

Posted by: frank sinatra | 05/11/2015 at 06:50

I was excited to uncover this website. I wanted to thank you for ones time due to this fantastic read!! I definitely appreciated every little bit of it and i also have you bookmarked to check out new stuff on your site.

Posted by: purevolume.com | 05/11/2015 at 08:21

I blog frequently and I genuinely thank you for your content. This great article has really peaked my interest. I will bookmark your blog and keep checking for new information about once a week. I subscribed to your RSS feed too.

Posted by: sex shop online | 05/12/2015 at 03:33

Hi! I just wanted to ask if you ever have any trouble with hackers? My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing months of hard work due to no back up. Do you have any solutions to prevent hackers?

Posted by: antichrist in the bible | 05/12/2015 at 11:07

Howdy! I simply want to offer you a huge thumbs up for the great info you have here on this post. I will be coming back to your website for more soon.

Posted by: peppa pig | 05/12/2015 at 12:49

Hi! I know this is somewhat off topic but I was wondering if you knew where I could locate a captcha plugin for my comment form? I'm using the same blog platform as yours and I'm having problems finding one? Thanks a lot!

Posted by: ortodonzia | 05/12/2015 at 14:05

Quality articles or reviews is the important to invite the people to pay a visit the site, that's what this site is providing.

Posted by: vendere su internet | 05/12/2015 at 14:16

Hello there, You've done a fantastic job. I will certainly digg it and personally recommend to my friends. I'm sure they'll be benefited from this website.

Posted by: italian tours | 05/12/2015 at 22:34

You could certainly see your expertise within the work you write. The arena hopes for more passionate writers such as you who aren't afraid to say how they believe. At all times go after your heart.

Posted by: come adottare un Bambino | 05/14/2015 at 06:05

Great site, nice pattern, definitely clean and awesome post.

Posted by: website design greenville sc | 05/15/2015 at 01:34

Can I simply just say what a relief to discover someone who actually knows what they are discussing on the internet. You actually know how to bring an issue to light and make it important. A lot more people ought to check this out and understand this side of the story. I can't believe you are not more popular because you definitely have the gift.

Posted by: sex shop online | 05/16/2015 at 03:33

Local - Net360-Last September 2010, Google announced at a New York trade show that You - Tube had become the number two (#2) search engine on the internet and that by 2015 about 50% of all online ads would be pay per view videos. Lastly, mobile marketing is effective because mobile devices are easy to use. When you have people interested in staying up-to-date with your company, start collecting their phone numbers.

Posted by: obd code scanners review | 05/27/2015 at 04:17

About 2.5 years back I went off of the valtrax all together and started an all natural medication that I was on for about 6 months.,|which only lasted in regards to a full week If the baby is born through the mother's first episode of genital herpes, the infant can have serious problems. ago,|I had the injections about a full month After recovering from the breakup, i became more objective about my condition, and started out looking for a cure to rid it of the infection.

Posted by: academia.edu | 07/27/2015 at 06:04

May I simply just say what a relief to uncover an individual who truly knows what they are discussing online. You certainly realize how to bring an issue to light and make it important. More and more people ought to read this and understand this side of your story. I can't believe you are not more popular because you definitely possess the gift.

Posted by: Stevie | 08/07/2015 at 12:44

I always spent my half an hour to read this webpage's articles or reviews daily along with a cup of coffee.

Posted by: http://swaade.com.au/docs/iscom-473-week-1-individual-assignment-article-analysis-paper.pdf | 10/08/2015 at 15:15

Hi there i am kavin, its my first occasion to commenting anyplace, when i read this post i thought i could also make comment due to this good paragraph.

Posted by: תל אביב | 06/06/2016 at 05:39

Very quickly this website will be famous amid all blogging and site-building users, due to it's nice content

Posted by: מנעולן בסביון | 06/08/2016 at 13:35

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/71032/10451625

Listed below are links to weblogs that reference Enjoy Nice:

« 2006 F1 MonacoGP | Main | 2006 F1 British GP »